دکتر حسن عباسی در تاریخ ۸۸/۵/۱۰ در سخنرانی با عنوان “آژاکس ۲، بررسی کودتای توئیتری ژوئن ۲۰۰۹” به تبیین آنچه توسط رسانههایی مانند سایت وزارت خارجه اسرائیل، BBC Persian (بیبیسی فارسی)، VOA (صدای آمریکا) و همچنین شبکههای اجتماعی و مینیبلاگهایی مانند Facebook.com (فیس بوک) و Twitter.com (توئیتر) در مهندسی اجتماعی و به مدیریت آشوب، مدیریت محتوایی و اطلاعرسانی و دامنزدن به اغتشاشات انجامید اشاراتی مستند میکند. در ادامه به آنچه که تحت عنوان پروژه آژاکس ۲ در خصوص انتخابات ۸۸ در ایران توسط جریانهای خارجی ترسیم شد، پرداخته میشود. راهبردی که توسط دموکراتها به “استراتژی توئیتری اوباما” مشهور است.